Temizlik İşleri Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 10 – (1) Temizlik İşleri Müdürlüğünün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Gemlik İlçesi Sınırları içerisinde Çevre Temizliğinin Yapılması ve Evsel Atıkların düzenli olarak toplanarak mülkiyeti belediyemize ait olan Cihatlı Mahallesinde bulunan Atık Aktarma Rampasından İnegöl Katı Atık Düzenli Depolama sahasına en seri ve sağlıklı bir şekilde naklini yapmak veya yaptırmak.
b) Dr. Ziya Kaya Mahallesi Hürriyet Caddesi Salı Pazarı Kapalı Pazar Yeri – Eşref Dinçer Mahallesi Kemer Sokak Perşembe Pazarı Yeri – Kurşunlu Mahallesi Tahtalı Çarşı Perşembe Pazarı Yeri- Kumla mahallesi Paşa Tevfik kaldırım Caddesi Cuma Pazarı Yeri - Yeni mahalle Alemdar Caddesi Cumartesi Pazarı Yeri – Gençali Mahallesi Kumsaz meydanı Pazarı Yeri.
Pazar yerlerinin Personel Ekibiyle temizliği, Süpüre Aracı ile süpürülmesi, Yıkama aracı ile yıkanması ve geri dönüşebilen atıkların toplanmasını sağlamak.
c ) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
d) Stratejik Plana, Yıllık Performans Programına, Yatırım Programına ve Müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
e) Belediye Başkanı ya da İlgili Başkan yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
f) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, Hizmet Alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, Hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
g) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak, gerektiği anda bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
h) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Gemlik Belediyesi resmi web sitesi (www.gemlik.bel.tr) yayınlanmak üzere Muhtarlıklar ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne, fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
ı) Temizlik İşleri Müdürlüğümüz ile ilgili 44416 05 Çağrı Merkezi – çagrimerkezi@gemlik.bel.tr – 0 536 075 33 33 whatsApp ihbar hattı ve temizlik@gemlik.bel.tr gelen internet adreslerine gelen şikayetlere anında cevap vermek.
i) Evsel Katı Atıkları Toplamak ve nakledilmesini sağlamak.
j) Çöp Konteynerlerinin bakım ve onarımını yapmak.
k)Konteynerlerin yıkanmasını ve dezenfekte edilmesini sağlamak.
l) Çöp ve süprüntü kavramına girmeyen çöp araçları tarafından toplanmayan koltuk, kanepe, karyola, dolap, buzdolabı vb. eski ev eşyalarını toplamak.
m) Müdürlüğün Yıllık Faaliyet Raporunu hazırlar.
Temizlik İşleri Müdürünün Görevleri
MADDE 11 – (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.
b) Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi ve ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
c) Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek.
d) Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılması ve korunmasını sağlamak.
e) İş Güvenliğinin ilgili Yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak.
f) Belediyenin stratejik planının ve stratejik planda yer alan performans hedef ve göstergelerinin hazırlanmasına katkıda bulunmak.
g) Müdürlüğün çalışmalarının stratejik plan ve performans programındaki hedeflere uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak.
h) Müdürlüğün Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlanmasını sağlamak.
I) Müdürlüğün Yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.
j) Müdürlüğün varsa yıllık yatırım programını hazırlamak.
k) Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ile 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak.
l) Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek ile teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak.
m) E Belediye Bilgi Sistemi - Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
n) Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısına bilgi vermek.
o) Diğer Kamu Kurum Kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikayetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
ö) Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin oryantasyon eğitimini sağlamak.
p) Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
r) Müdürlük personelinin çalışma performanslarını değerlendirmek.
s) Müdürlükte personelin izin işlemlerinde imza yetkisine sahip olmak.
ş) Yönetimdeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek.
t) Çalışanların İş Koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, gizli işsizliği önlemek ve birim içi çalışma akışını kontrol etmek.
u) İlçenin temizlik konusunda kontrolünü ve koordinasyonunu sağlamak.
1. Temizlik elamanlarının yaptığı işlerin denetlenmesini sağlamak.
2. Sahada denetimler sonucu görülen eksiklikleri, ilgili birimlere bildirerek çözümünü takip etmek.
3. İlçede temizliğe yönelik her türlü problemi çözmek, gerekli Kamu, Kurum, Kuruluş ve yetkililerle işbirliği halinde olmak.
4.İlgili Kurumlar ile birlikte Çevre Eğitimi ve Temizlik çalışmalarını organize etmek.
5. Denetim ekiplerinin sunduğu raporları incelemek ve gerekli yazışmaların yapılmasını sağlamak.
6. İlçenin Çevre sorunları hakkında çözüm önerileri geliştirmek.
7.Gerekli gördüğü durumlarda yerinde incelemeler yapmak.
Temizlik İşleri Müdürünün Yetkileri
MADDE 12 – (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Müdürlüğü;
1. Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan,
2. Belediyenin karar organlarına, Kamu Kurum ve Kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
b) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,
ç) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
d) İhalelerde ihale Yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararına istinaden sözleşmeyi imzalamaya,
e) Alt Birimlerdeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya,
f) Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma, ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye,
g) İdari ve teknik konularda talimat vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,
ğ) Performans ölçümü ve istatistik çalışma yapmaya ve yaptırmaya,
h) İş ve İşlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, İş ve İşlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,
ı) Çalışma gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,
i) Taşınır mal Kayıt ve Kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye
j) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya,
k) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
l) Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla, gerekli durumlardan Başkan ve/veya Başkan Yardımcısı onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,
m) Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden Başkan ve/veya Başkan Yardımcısı onayıyla görüş sormaya,
n) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.
Temizlik İşleri Müdürünün Sorumlulukları
MADDE 13 – (1) Temizlik İşleri Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve Belediye Mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde,
1. Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
2. Başkan ve/veya Başkan Yardımcısının bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
3. Gerektiğinde Belediye Encümenine,
4. Kolektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumlardaki müdürlüklere veya müdürlere ya da Kurullara karşı sorumludurlar.
b) Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin Hukuka ve Belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla;
1. Sayıştay’a
2. İlgili Bakanlıkların Denetim organlarına,
3. Belediye meclisinin Denetim Komisyonuna,
4. İç Denetim Organlarına,
Gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.
c) Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumladırlar.
Temizlik İşleri Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Büro Sorumlusunun Görevleri
MADDE 14 – (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Büro sorumlusunun Görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Büro Elamanı;
1. Kendisine bağlanan büronun İş ve İşlemlerinin ilgili Mevzuat ile Müdür ve bağlı üst sorumludan alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini ile görev ve yetkilidir.
2. Yasal Mevzuat, sistem ve prosedürlere hakim olmak, ilgili değişiklikleri takip etmek.
3. Temizlik İşleri Müdürlüğüyle ilgili Kurum içi ve Kurum Dışı yazışmaları hazırlanmasını sağlamak.
4. Müdürün yetki verdiği durumlarda müdürlüğe gelen şikayet ve önerileri değerlendirmek.
5. Problemli konularda müdürlüklerden ve ilgili kurumlardan bilgi alıp, üstleriyle irtibat kurarak çözüme kavuşturmak.
6. İş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve üst yönetime tekliflerde bulunmak.
7. Harcama biriminin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve yapılışlarına ilişkin işlemleri, ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun olarak yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak ile görevlidir.
8.Her türlü ihaleli işler için şartname hazırlamak ve sürecini takip etmek.
9. Temizlik İşleri Müdürlüğüne ait her türlü ödeme emirleri, İhale işlere ait hak edişleri hazırlamak ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne ulaştırmak ile görevlidir.
10. Temizlik İşler Müdürlüğü’nce verilen tüm görevleri yerine getirir.
Büro Sorumlusunun Yetkileri
MADDE 15 – (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Büro sorumlusunun Yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.
1. Personeli ekipmanı ve bölümün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
2. İş ve İşlemleri kontrol etmeye denetim safhasında iş ve işlemle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi sunmaya,
3. Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
4. İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için her türlü tedbiri almaya yetkilidir.
Büro Sorumlusunun Yetkileri
MADDE 16 – (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Büro sorumlusunun Sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Büro Elamanı sorumluları, temsil ettikleri bölümün ve kendi görev alanına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve Belediye Mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde müdüre karşı sorumludurlar.
b) Bölge Çavuşları
1. Bağlı olduğu Müdüre karşı sorumludur.
2. Müdürlük Personelinin İş dağılımını yapmak.
3. Sorumlu olduğu bölgenin günlük temizlik hizmetini yürütmek.
4. Müdürlük bünyesinde çalışan personelin günlük Sabah – Öğlen - Akşam (Kadrolu ve Gemtaş Personel) İşe Giriş ve Çıkışlarını takip ve kontrol etmek.
5. Müdürlük bünyesinde çalışan (Kadrolu ve Gemtaş) Personellerin mesailerini tutmak ve Müdürlüğe bildirmek.
6.Temizlik İşlerini Sahada denetlemek.
7. İhtiyaç ve İş durumuna göre bölgeler arasında koordinasyonu sağlamak.
8. Sorumlu olduğu bölgenin temizlenmesi için gerekli incelemeleri yapar ve işçileri yönlendirerek bölgenin temizlenmesini sağlar.
9. Bölgede çöp alımıyla ilgili aksaklıklarının kontrolünü sağlar bölgedeki bozuk olan konteynerleri müdürüne rapor eder.
10. Sahada bulunan sorumlu olduğu işçilerin kılık – kıyafetinin düzgün olmasını sağlar.
11.Temizlik İşleri müdürünün vereceği diğer görevleri yerine getirir.
c) Şoför Personeller
1. Bağlı olduğu Müdüre karşı sorumludur.
2. Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesindeki araçların sürücülüğünü yapar. Araç arızalı olduğu süre zarfında Temizlik İşleri müdürünün talimatıyla diğer işleri yapar.
3. Müdür ve Amirleri tarafından verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek.
4. Araçların bakımı ve temizliğinden sorumludur.
5. Göreve çıkmadan önce aracın yakıtını, yağını, suyunu, lastik havalarını, firelerini, far ve vb. Kontrol etmek.
6. Trafik kurallarına uymak, araçların fenni muayenesini ve trafik sigortasını kontrol etmek.
7. Temizlik İşleri bünyesinde görev yapan Çöp Kamyonları – Sulama Tankeri – Süpürge aracı – Traktör – Kepçe – Açık kasa kamyonunda görevli şoför personeller araçları gelişigüzel ilçemiz geleninde rastgele park etmeyecekler,
8. Görev alanına gren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile ve yetkilidir.
d) Operatörler
1. Bağlı olduğu Müdüre karşı sorumludur.
2. Müdür ve Amirleri tarafından verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek.
3. Müdürlüğe ait iş makinelerini kullanmak. İş makinesinin bakımı ve temizliğinden sorumludur.
4. Göreve çıkmadan önce aracın yakıtını, yağını, suyunu, lastik havalarını, firelerini, far ve vb. Kontrol etmek.
6. Trafik kurallarına uymak, araçların fenni muayenesini ve trafik sigortasını kontrol etmek.
7. Zimmetindeki iş makinesini başkasına kullandırmamak.
8. Arıza yapan iş makinesini yerinden kaldırmamak ve ilgililere haber vermek.
9. İş makinesinin arızasını gecikmeden ilgililere (Bağlı olduğu birim çavuşuna veya müdürlüğe bildirmek.
10. Görev alanına gren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile ve yetkilidir.
e) Temizlik İşçileri (Mevkici) Personeller
1. Bağlı olduğu Müdüre karşı sorumludur.
2. Günlük belirlenen güzergâhlarda görevli olduğu Cadde, Sokak, Bulvar ve Meydanların rutin olarak temizliğini yapmak.
3. Görev alanına giren güzergâhlarda, görevli olduğu Mahalle, Cadde, Sokak, Bulvar ve Meydanlarda bulunan Çöp Konteynerlerin Tekeri kırık, bozuk ve çirkin görüntü oluşturanları Çavuşlarına bildirmek.
f) Temizlik İşçileri Çöp Toplama Araç Arkası Personeller
1. Katı Atıkları (Moloz, cüruf gibi) toplarken araca ve çevreye zarar vermeden yüklenmesini sağlamak.
2. Çöp Kamyonunda görevli Araç Arkası Personeller Evsel Katı Atıkları Çöp konteynerden toplarken konteynerine, araç ve çevreye zarar vermeden toplanmasını sağlamak,
3. Evsel Katı Akılar Çöp Konteynerinden sonra, Konteynerlerinin yerlerine konmasını sağlamak.
4. Çöp Kamyonu Aracı hareket etmeden önce Konteynerlerin çevresinde çöp varsa ve araca boşaltım esnasında dökülen çöpleri temizlemek,
6. İlçemiz mücavir alanlarından toplanan çöplerin geri dönüşüm malzemelerinin ayrıştırılması İş Güvenliği açısından çalışan personelin Hayati Tehlikesine sebebiyet verdiğinden toplanmaması hususunda dikkat edilmesi,
5. Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmakla görevli ve yetkilidirler.
Görevin Planlanması ve Yürütülmesi
MAADE 17 – (1) Müdürlükteki tüm iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan ve program dâhilinde yürütülür.
(2) Müdürlükteki tüm personel, kendilerine verilen görevleri ilgili yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratte yapmak zorundadır.