Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Temel Görevleri
MADDE 9 – (1) GEMLİK Belediye Başkanlığı Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, Gemlik Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan ilgi yürürlükteki mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda, Belediyemizin hizmet alanı kapsamında bulunan mahallerde, T.C. Anayasasında yer alan “Sosyal Devlet” anlayışı ile çalışmak, 5393 Sayılı Belediye Kanununun Belediyenin görev yetki ve sorumluluk bölümünde 14. Maddenin (a) ve (b) fıkrasında yer alan hizmetleri yapmak ve uygulamak sureti ile ilçe halkı içinde mağdur, engelli, yaşlı, düşkün, dar gelirli, kimsesiz, korunmaya muhtaç olarak yaşayan vatandaşlarımıza sosyal hizmet ve yardımlarda bulunmak, yardımların tespit ve takibini yapmak, sosyal hizmet ve yardımlar için gönüllü kuruluşlar ve ilgili kuruluşlarla işbirliğinde bulunmak, ortak projeler üretecek ortak çalışma alanları oluşturmak, GEMLİK Belediyesi’nin düzenleyeceği sosyal yardım, dezavantajlı guruplara eğitim yardımlarını organize etmek, kendisine bağlı merkezler aracılığı ile vatandaşlara sosyal alanda çeşitli organizasyon ve etkinlikler hazırlamaktan sorumludur. Belediye Kanunu’nun i ‘’Belediye Başkanı’nın Görev, yetki ve Sorumluluklar’’ bölümü 38. Maddesi uyarınca bu işlemleri bağlı olduğu kanun ve mevzuata uygun olarak sonuçlandırılmasını sağlamakla sorumudur.
(2) Belediye Başkanı’nın ve / veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında yukarıda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında;
Sosyal Yardım İşleri Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 10 – (1) 5393 Sayılı Belediyeler Kanununu ve ilgili kanun, yönetmelik ve tüzük çerçevesinde GEMLİK ilçe sınırları içerisinde ikamet eden yardımına muhtaç tüm kesimlere ( yaşlı, engelli, kadın, çocuk vb. dezavantajlı kesimler ) ayni ve nakdi her türlü yardım işlerinin planlama, programlama, tespit, organizasyon ve takip işlerini yürütmek.
(2) İlçenin sosyo-ekonomik açıdan yetersiz, kentleşme bilincine ulaşmakta zorluklar ve yokluklar yaşayan bölgelerinde gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde oluşturulacak danışma merkezleri bünyesinde, sosyal yardımlar eğitim, sağlık başta olmak üzere temel ihtiyaçların karşılanması ve insanca yaşam için gerekli şartları oluşturulması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
(3) Kırsal kesimden ve diğer bölgelerden ilçemize yerleşen insanlarımızın kente entegre edilmesi amacıyla, aile, çocuk, engelli, yaşlı, kadın ve gençlere yönelik sosyal faaliyetlere öncelik verilerek organizasyonlar yapılmasını sağlamak,
(4) Sosyal farkındalık yaratmak adına ulusal ve uluslar arası haftalarda etkinlikler düzenlenmesi, diğer kurum ve kuruluşlara katkı verilmesi, ayrıca işbirliği içinde organizasyonlar düzenlenmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
(5) Barınma ve korunma ihtiyaç olan veya risk altında olan çocuklar için diğer kamu kurumları Üniversiteler ve STK’lar ile işbirliği yaparak projelerin geliştirilerek uygulanmasını sağlama
(6)İlçemizdeki ihtiyaç sahibi vatandaşların sıcak yemek ihtiyacının karşılanması için gerektiğinde, belediye imkanları dahilinde aşevi açılması ve/veya ilçemizde faaliyet gösteren dernekler ya da kamu kurumları bünyesindeki aşevlerine destek verilerek yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
(7) Maddi durumu yetersiz olan öğrencilere yönelik ders yılı içinde ilköğrenim ve ortaöğretim öğrencilerinin başarılarını arttırmak için destek sağlayıcı projeler uygulamak,
(8) Sosyal projelerde yer alan başarılı öğrencileri teşvik edici ödüllerle desteklemek,
(9) İhtiyaç sahiplerini ev ziyaretleri ile belirleme, sicil dosyalarını açma, belirlenen ihtiyaç sahiplerine yardımları ulaştırma, sonuçlarını takip etme ile bu iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
(10) Yapılan yardımların sicil kayıtlarını tutmak, takip etmek, evrak ve elektronik ortamda arşivlenmesini ve saklanmasını sağlamak
(11) İlçede yaşayan fakir ve yardıma muhtaçlara kanun ve yönetmelik çerçevesinde nakdi ve ayni ( yiyecek, sağlık, 2.el ve yeni giyim eşyası, ev eşyası ,kırtasiye, eğitim v.b. )konularda yardım yapılmasını sağlamak,
- Ayni Yardım: Sosyal İnceleme Görevlisi tarafından incemelesi yapılan dar gelirli, kimsesiz, yaşlı, dul, engelli, asker ailelerine ve maddi olanakları yetersiz öğrencilere ve vatandaşlara Yiyecek, içecek, yakacak, hasta ve çocuk bezi, çocuk maması, kırtasiye, barınma, ev eşyası, giyecek , sağlık malzemeleri ve medikal araç ve gereçlerin alınmasını kapsar.
- Nakdi Yardım :Belediyemize müracaat eden dar gelirli, kimsesiz, yaşlı, dul, engelli, asker ailelerine ve maddi olanakları yetersiz vatandaşların sosyal inceleme raporu veya sosyal tespiti aracılığı ile belirlenen ihtiyacına göre nakdi yardım bir defaya mahsus veya periyodik verilecek parasal yardımı ifade eder.
(12) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin nasıl yapılacağına dair kuralları belirlemek, yönetmelik hazırlamak, uygulamayı bu kurallar ve yönetmelik çerçevesinde yapmak,
(13) Ayni yardımlarda kullanılacak mal ve malzemelerin tedarik edilmesinde Kamu İhale Kanunu hükümleri ve 5393 Belediye Kanunu ilgili hükümlerince Meclis tarafından alınan şartlı ve şartsız bağış hükümleri uygulamak.
(14) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere Kamu İhale Kanunun hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan ayni ve nakdi yardımlar ( gıda, yakacak, yiyecek, kırtasiye malzemesi, tıbbi cihaz ve gereçler v.b.) Belediye personeli, Belediye Kanunun 77.Maddesine istinaden belediye hizmetlerine gönüllü katılanlar aracılığıyla, belediye hizmet araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılmasını sağlamak.
(15) Yapılacak yardımlarla ilgili gerektiğinde yerel, ulusal, uluslararası sivil toplum ve kamu kurum ve kuruluşları, gönüllü kuruluşlar ve diğer ilgili kuruluşlarla ile işbirliği yapılabilir. Bu kurum ve kuruluşlar ile ortak projeleri üreterek, protokol imzalayarak, ortak çalışma alanları oluşturmak,
(16) Belediye bütçe imkanları doğrultusunda, bakıma ve korunmaya kimselere bakma ve barındırma girişimlerinde bulunmak, gerektiğinde yaşlılara huzur evi açabilir, yönetmelik hazırlayabilir, yürütülmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını sağlayabilir. Bu hususta gerçekleştirilecek çalışmalarda diğer kamu kurum ve kuruluşları, dernek, vakıf ve özel sektör ile işbirliği yapabilir.
(17) Belediye bütçe imkanları doğrultusunda, Kadın ve çocuk barınma evlerini açabilir, yönetmelik hazırlayabilir, yürütülmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını sağlayabilir. Bu hususta gerçekleştirilecek çalışmalarda diğer kamu kurum ve kuruluşları, dernek, vakıf ve özel sektör ile işbirliği yapabilir.
(18) Ailenin korunması yönünde eğitici organizasyon ve çalışma programları hazırlamak,
(19) İlçemizde, yangın, deprem, sel, su baskını ve diğer doğal afet durumlarında mağdur olan şahıs ve ailelere yardımcı olmak,
(20) İlçemizde ikamet eden Şehit aileleri ve Gazilerimizin sosyal hayata katılımını özendiren ,mağduriyet durumlarını destekleyen çeşitli projeler geliştirmek ve uygulamak.
(21) Belediye bütçesinde yoksul ve ihtiyaç sahibi için ayrılan ödeneklerin ve bu amaçla kabul edilen şartlı bağışların kanun ve yönetmeliklere uygun olarak etkin ve verimli kullanılmasını gerçekleştirmek,
(22) Muhtaç durumdaki alilerin ve aile bireylerinin yaşam becerilerinin geliştirilebilmesi ve aile ekonomilerinin iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapmak,
(23) İhtiyaç durumu tespit edilmiş ve doğrulanmış, Belediyemize müracaatta bulunan İlköğretim ve Ortaöğretim çağındaki öğrencilere kırtasiye ve forma yardımında bulunmak,
(24) Kentlinin yaşam biçimlerinin eğitsel ve sosyal açıdan boyutlandırılması, renklendirilmesi, çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile programlar düzenlenmesini sağlamak,
(25) İlçemizde Madde bağımlılığı ve diğer zararlı alışkanlıklarla mücadele etmek, caydırıcı ve önleyici önlemler almak üzere projeler üretmek ve bağımsız ve /veya diğer kurumlar ile işbirliği içinde çalışmalar yürütmek.
(26) Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Vakfı, Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Hizmet birimleri, Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmet Birimleri ile koordinasyon kurmak, ilçede sosyal yardım alan vatandaşların envanterini çıkarmak, Sosyal Yoksulluk haritası ve diğer verilerin veri tabanı oluşturmak.
(27) İhtiyaç duyulduğu takdirde İlçemizdeki çocuklar, anne-baba, dede - nine ve diğer aile bireylerinin yararlanabileceği Anne Çocuk Oyun Kampüsü, Dede Torun Yaşam Merkezi ile Gündüz Çocuk Bakımevi, Kreş ve Yaşlı Bakımevi v.b gibi mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçları karşılamak üzere mevzuat hükümlerine uygun olarak kurulabilecek her türlü sosyal merkezlerin atölyelerin, açılması ve yürütülmesini sağlamak. Bu merkezlerin açılması ve yürütülmesinde diğer kamu kurum kuruluşları, STK lar ve özel sektör ile işbirliği yapmak.
(28) Cinsiyet eşitliği konusunda duyarlılığı ve farkındalığı artırmak için projeler üretmek , çalışmalar yürütmek.
(29) Bakıma muhtaç ve kimsesiz vatandaşlarımızın kişisel bakım ve yaşam alanlarının temizlenmesi ile insanlık onuruna yaraşır bir biçimde hayatlarını idame ettirebilmelerine destek olmak
(30) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
Sosyal Yardımdan Yararlanma Usul ve Esaslar
MADDE 11-
Başvuru:
Bu yönetmelik kapsamındaki sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar Gemlik Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne başvurur. Bizzat başvuru olmasa dahi, diğer resmi kurumlarca bildirilen, basında yer alan haberler yoluyla ,zabıta birimlerince ya da muhtarlıkça tespit edilip belediyeye bildirilen yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir.
Başvuruda istenilecek Belgeler :
- Dilekçe
- Engelli olduğunu belirtmişse Özürlü Sağlık Kurulu Raporu
- Yatalak Hastalar için Sağlık Raporu
- Kiracı ise Kira Kontratı
- Yangın Raporu
- Askerlik Belgesi
- Fakirlik Belgesi(Muhtarlıktan)
- Barınma Talebi olursa Polis veya Zabıta Tutanağı istenir.
İnceleme ve Değerlendirme
- Müdürlükçe başvuruları bu yönetmeliğe göre uygun bulunan kişilerin Sosyal İnceleme Görevlisi (Sosyolog, Sosyal Hizmet Uzmanı v.s)tarafından İçisleri Bakanlığı’na bağlı EBYS Sosyal Yardım Modulü ile ekonomik ve sosyal durumları bakılarak , gerektiğinde yerinde sosyal inceleme yapılarak tespit edilir. Sosyal tespit formu düzenlenerek dosyası hazırlanır.
- Sosyal Tespit Formunda başvuruların genel durumları ve talepleri ile ilgili bilgileri belirtilir. Gerekli belgeler hazırlandıktan sonra Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu’na gönderilir. Ayni ve Nakdi yardımların nihai Kararı Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu tarafından verilir. Gerekli görülen durumlarda nakdi ve ayni yardımlar Belediye Encümeni’ne sevk edilir. Ancak ivedilik arz eden durumlarda yönetmelik kapsamında yapılacak hizmet ve yardımlar , vatandaşın mağdur edilmemesi amacı ile kurul toplanması beklenmeksizin sosyal inceleme görevlisi tarından yapılan inceleme ve Sosyal Yardım İşleri Müdürünün oluru ile gerçekleştirilir.
- Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu , Belediye Başkanı’nın görevlendireceği Başkan Yardımcısı Başkanlığında , 1 Başkan ve 3 üyeden olmak üzere toplam 4 kişiden oluşur .Bu sayı gerekli görüldüğünde azaltılıp artırılabilir.
- Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu’nun görevi: Komisyon yapılan başvurular doğrultusunda evraklar üzerinde gerekli inceleme ve değerlendirilmeleri yaparak ihtiyaç sahibi vatandaşların ayni veya nakdi gerekli yardımları alıp almayacağı hususunda karar alır ve gerektiğinde konuyu Belediye Encümeni’ne sevk eder.
MADDE 12-
Gıda Bankası ve Halk Market Uygulama Yönetmeliği
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde, Belediye bütçesinden yardım için alınan gıda, temizlik maddeleri, giyim ve yakacak maddeleri ile belediyemize bağış olarak verilen gıda, temizlik maddeleri, giyim ve yakacak maddelerinin niteliklerine uygun koşullarda depolanması ve yardım maksatlı olarak ihtiyaç sahiplerine dağıtılması için Gıda Bankası’nın kuruluşu, işleyişi, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE2- (1)Bu Yönetmelik, Halk Market Gıda Bankasının çalışma usul ve şartlarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE3-(1)Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14’üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE4-(1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
- Belediye: Gemlik Belediyesini,
- Belediye Başkanı: Gemlik Belediye Başkanını,
- Değerlendirme Kurulu: Belediye Meclisi tarafından onaylanan Sosyal Yardım Yönetmeliği ile oluşturulan Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu
ç)Dernek veya Vakıf: Bağışlanan veya üretim fazlası sağlığa uygun her türlü gıda, temizlik, giyecek, yakacak malzemesini tedarik eden, uygun şartlarda depolayan ve bu ürünleri doğrudan veya değişik yardım kuruluşları vasıtasıyla fakirlere ve doğal afetlerden etkilenenlere ulaştıran ve kâr amacı gütmeyen dernek ve vakıfların oluşturduğu organizasyonları,
d Gıda Bankası: Belediye Kanununun 14/b bendine istinaden gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerini ihtiyaç sahiplerine doğrudan ulaştırmak üzere Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak kurulan birimi,
- Gıda Bankası ve Halk Market Sorumlusu: Gıda bankasının ve Halk Marketin yönetiminden, sorumlu kişiyi, ifade eder.
- Müdürlük: Gemlik Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, İşleyiş ve Yararlanma Şartları
Kuruluş
MADDE5-(l) İlçemizin sosyal ve ekonomik kalkınmasında rol oynama yanında, yoksullukla ve israfla mücadele konusunda etkin olarak çalışma imkanı sağlamak amacıyla; Belediye bütçesi ile alınan ya da Belediyeye yapılan şartlı veya şartsız bağışlar kapsamında gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerinin niteliklerine uygun şartlarda depolanması ve ihtiyaç sahiplerine yardım maksatlı dağıtılması için, Gemlik Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü bünyesinde Gıda Bankası birimi kurulur.
Gıda Bankası ve Halk Marketin İşleyişi
MADDE6-(l) Belediye bütçesinden yardım için alınan gıda, temizlik maddeleri, giyim ve yakacak maddeleri ile kamu kurum ve kuruluşları, vakıflar, dernekler, sivil toplum kuruluşları, esnaflar, özel ve tüzel kişilerden bağış yoluyla alınan gıda , temizlik maddeleri, giyim ve yakacak maddeleri gıda bankasına kabul edilir.
- Belediye tarafından bağış yapanları teşvik etme amacıyla Gıda Bankacılığı yapmaya yetkili Dernek veya Vakıf ile protokol imzalanır.
- Belediye, protokol imzalanan Dernek veya Vakıfa bağış yapılmasında, fatura düzenlenmesinde aracılık yapar. Dernek ve Vakıflar tarafından kendi mevzuatlarının öngördüğü belgeler düzenlenerek, bağış yapanlara bir örneği verilir.
- Belediye; yapılan bağışların makbuz karşılığı teslim alınması, dağıtılacak ihtiyaç sahiplerinin belirlenmesi ve ihtiyaç sahiplerine teslim edilmesi sürecindeki her aşamada yetkilidir.
- Gıda Bankasına bağışlanacak gıda ve diğer maddelerin sağlığa uygun ve kaliteli olmasına, kullanım tarihlerinin geçmemiş olmasına azami dikkat edilir ve bu şartları taşımayan ürün teslim alınmayarak bağış yapana iade edilir.
- Temin edilen gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerinin saklanmasına ilişkin Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklere uygun hareket edilir.
- Gıda Bankasındaki ürünlerin giriş ve çıkış işlemlerinde barkot sistemi kullanılarak ürünler kayıt altına alınır.
- Gerek görüldüğü takdirde, gıda zehirlenmesine yol açabilecek et, süt ve benzeri ürünlerin ilgili kurumlarda tetkik ve tahlilleri yaptırılarak gerekli tedbirler alınır. Gıda zehirlenmesine yol açabilecek biçimde, son kullanım tarihi geçmiş veya bozulmuş her türlü gıda malzemesinin tespiti halinde, görevlilerce tutanak tutularak, ürünler kayıtlardan düşülür ve imha edilir.
- Gıda bankasına gelen ürünler belirli periyotlarda ve belirli limitlerle elektronik alışveriş kartları, kontör, kupon, alışveriş çeki, makbuz hazırlanarak ihtiyaç sahiplerine verilir.İhtiyaç sahiplerinin Belediye hizmetlerine kolaylıkla ulaşması hedeflendiğinden, tespit edilen ihtiyaç sahiplerine, kimsesiz, yaşlı, yatalak, ağır engellilere, yardım malzemeleri adreslerinde teslim edilir.
- Belediye, Gıda Bankası aracılığı ile Halk Marketten ihtiyaç sahibi ailelere düzenli ve devamlı olarak yardımlarda bulunabilmek için çeşitli yardım kampanyaları düzenler.
- Belediye bünyesindeki ilgili birimler; Gıda Bankası, Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün talimatı ve Başkanlık Makamının oluru ile Bakanlıklarca yetkili kılınmış yardım kuruluşlarına veya doğal afet yaşanan bölgelerdeki kamu kurum ve kuruluşlarına bedelsiz olarak ihtiyaç sahiplerine dağıtılması koşuluyla gıda, giyecek, temizlik, yakacak maddeleri tahsis edebilir.
Gıda Bankacılığı ve Halk Marketten Yararlanma Şartları ve Süreci
MADDE7- (1) Belediye Meclisi tarafından onaylanan Sosyal Yardım Yönetmeliği hükümleri uyarınca, Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünce müracaat sahiplerinin ekonomik ve sosyal durumları sosyal inceleme ekibi tarafından ev ziyaretleri yapılarak İçişleri Bakanlığına bağlı EBYS Sosyal Yardım Modülü ile yetkili personel tarafından vatandaşın vermiş olduğu bilgiler araştırılır ve ihtiyaç sahibi olduğu tespit edilen vatandaşlara Sosyal Yardım İşleri Değerlendirme Komisyonu Kararı ile ayni yardım yapılır.
(2)Halk Marketten yararlanmaya hak kazanmış vatandaşlarımızın hanelerindeki nüfus sayısına bakılarak kredileri belirlenir. Daha sonra vatandaşla iletişime geçilerek kendilerine tanımlanan elektronik kartı tutanakla hanedeki öncelikli kadın vatandaşımız teslim alıp kredisi kadar her ay olmak suretiyle toplam 6 (altı) ay boyunca alışveriş yapmaya başlar.6 ay sonrasında halk marketten yararlanan ailelerin tekrar sosyal incelemeleri yapılarak mevcut durumları devam ettiği takdirde tekrar alışveriş yapmaları sağlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev ve Sorumluluklar
Gıda Bankası Sorumlusunun Görev ve Sorumlulukları
MADDE8- (1) Gıda bankası sorumlusunun görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- Gıda Bankasına bağışlanan veya belediye bütçesinden alınan gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerinin ürün saklama ve muhafaza şartlarına göre Gıda Bankasında saklanması ve sergilenmesini sağlamak,
- Gıda Bankasına yapılan gıda, temizlik, giyecek ve yakacak bağışlarına ilişkin faturaya veya tutanağa göre makbuzun düzenlenmesini sağlamak,
- Gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddeleri bağış yapandan teslim alınırken standartlara uygun olup olmadığı, son kullanma tarihlerinin geçip geçmediği, yırtık, sökük, kırık ve benzerikusurları olup olmadığı kontrol edilerek teslim alınmasını, iade edilmesi gerektiğinde teslim alınmadan iade edilmesini sağlamak ve kusurlu olup da bu kusuru iade edilmesini gerektirecek nitelikte olmayan ürünler için makbuza söz konusu kusuru yazılı olarak şerh düşmek ve durumu teslim edene bildirmek,
- Bağış olarak kabul edilen depo ve reyonlardaki gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerinin düzenli olarak kontrolünü yapmak veya yaptırmak,
- li>
- Değerlendirme Komisyonu Kararına uygun olarak ihtiyaç sahiplerine verilecek yardımların Gıda Bankası aracılığı ile ilgili mevzuata uygun olarak verilmesini sağlamak,
- Her ayın ilk iş günü diğer depo görevlileri ve Müdürün görevlendireceği bir sorumlu ile birlikte, mağaza ve depo sayımı yapmak, sayım sonuçları ile bilgisayar kayıtlarını karşılaştırmak,
- (1)Sosyal Yardım İşleri Müdürünün vermiş olduğu görevleri kendisi ve Gıda Bankasında görevli personel aracılığıyla yerine getirmek,
(2) Gıda Bankası Sorumlusu; teslim işlemlerinden sonra ortaya çıkacak, gıda, temizlik, giyecek ve yakacak maddelerinde olağan dışı meydana gelen zarar, ziyan, kayıp ve amaç dışı kullanımdan sorumludur.
Dayanışma ve Eşitlik Bürosunun görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 13 – ( 1) Engelli bireylerin ve ailelerinin; sosyal yaşama katılabilmeleri, yaşamlarını kolaylaştırabilmeleri, istihdam edilebilmeleri ve belediyecilik hizmetlerini etkin bir biçimde alabilmeleri için gerekli tedbirlerin alınmasını ve engellilerin ihtiyaçlarına yönelik yardımların yapılmasını sağlamak,
(2) Engelli bireylerin hayatlarının rahat idamesi için projeler geliştirmek,
(3) Engelli Merkezleri kurarak onların ihtiyaçlarını tek elden giderecek organizasyonlar için zemin hazırlamak,
(4) Belediyemize müracaat eden engelli bireylerin tespit ve tetkikleri yapıldıktan sonra sağlık malzemesi taleplerinin mevzuata uygun olarak tedarik edilemsini sağlamak ( tekerlekli sandalye, akülü araba, ortopedik malzemeler v.b. sağlık malzemeleri yardımı )
(5) Diğer kamu kurum kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör işbirliği ile engelli bireylerin istihdamına yönelik projeler geliştirmek ve uygulamak
(6) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak,
Müdürlük Yetkisi
MADDE 14– Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.